30 Mayıs 2024 Perşembe

Yunus Emre - Tehî görmen siz beni dost yüzin görüp geldüm


          Tehî görmen siz beni dost yüzin görüp geldüm
          Bâkî devrân-rûzigâr dostıla sürüp geldüm


               Ne var söylenen dilde varlık Hakk'undur kulda
          Varlıgum hep ol ilde ben bunda garîb geldüm


                Bezirgânam meta‘m çok dest-gîrüm üstâdum Hak
         Ben ziyânum assıya anda degişüp geldüm


               Yir ü gök yaradıldı ‘ışkıla bünyâd oldı
         Topraga nazar kıldı aksurdı durup geldüm


               Gördüm yidi Tamu'sın sekiz Uçmak kamusın
         Korkıdan günâhumı andan sızurup geldüm


               Âdem olup turmadın nefsüm boynın burmadın
         Yanıldum bugday yidüm Uçmak'dan sürlüp geldüm


               Nûh oldum Tûfân içün çok dürişdim dîn içün
         Dînüme dönmeyeni suya gark idüp geldüm


               Yalan degüldür sözüm bak yüzüme aç gözün
         Dah'örtülmedi izüm uş yoldan urup geldüm


               Eyyûb oldum tenüme cefâ kıldum cânuma
         Çagurdum Sübhân'uma kurtlar toyurup geldüm


               Zekeryâ oldum kaçdum irdüm agaca geçdüm
         Kanum dört yana saçdum depem deldürüp geldüm


               Mûsâ'yla Tûr'a çıkdum bin bir kelime kıldum
         Bu halâyık bilsünler anda bulınup geldüm


              ‘Îsâ oldum kudretden bahâne bir avretden
         İnâyet oldı Hak'dan ölü dirgürüp geldüm


               Cercîs olup basıldum Mansûr oldum asıldum
         Hallâc panbugı gibi bunda atılup geldüm


                Muhammed'i bir gice Hak okıdı Mi‘râc'a
         Ser-te-ser uçdan uca bile yüz sürüp geldüm


              Yalunuz Sübhân'ıdı peygamberler cânıdı
         Yûnus hod pinhânıdı sûret degşürüp geldüm


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Orhan Şaik Gökyay - Yas