4 Haziran 2024 Salı

Yunus Emre - Severem ben seni candan içerü



Severem ben seni candan içerü
Yolum utmaz bu erkândan içerü

Nireye bakar isem toptolusun
Seni kanda koyam benden içerü

O bir dilberdürür yokdur nişânı
Nişan olur mı nişandan içerü

Beni sorma bana bende degülven
Suretün boş yürir tondan içerü

Beni benden alana irmez elüm
Kadem kim basa sultandan içerü

Tecellîden nasîb irdi kimine
Kiminün maksudı bundan içerü

Kime dîdar güninden şu'le değse
Anun şu'lesi var günden içerü

Senün ışkun beni benden alupdur
Ne şîrin derd bu dermandan içerü

Şerî'at tarikat yoldur varana
Hakîkat ma'rifet andan içerü

Süleyman kuş dili bilür didiler
Süleyman var Süleyman'dan içeri

Unutdum din diyânet kaldı benden
Bu ne mezhebdürür dinden içeri

Dinün terkidenün küfürdür işi
Bu ne küfürdür imandan içeri

Geçer iken Yunus şeş oldı dosta
Ki kaldı kapuda andan içeri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder