8 Temmuz 2024 Pazartesi

Nuri Soydal - Sızım

 
Ötüken’de kitabeye kazıldım
 Çin Seddi’nde “iz”im görünür benim.
 Karaman’da emir oldum yazıldım
 Fermanlarda sözüm görünür benim

 Ninni oldum bebeklerle sallandım
 Türkü oldum ağızlarda ballandım
 Sevda olup gönüllerde dallandım
 Aşıklarda sazım görünür benim.

 Bir zamanlar saraylarda baş idim
 Kerem’lere Ferhat’lara eş idim
 Osman Gazi, Oğuz Han’da düş idim
 Üç kıt’ada “yazı”m görünür benim

 Yunus’taydım Taptukları yoklayan
 Fatih’teydim hisarları oklayan
 Yavuz’daydım sırlarını saklayan
 Tarihlerde tozum görünür benim.

 Edebali sözlerinde nasihat
 Ulu Önder nutkunda bir vasiyyet
 Mehmet Akif şiirinde haysiyet
 Ağıtlarda közüm görünür benim.

 Şimdi “merhabalar”, “selam”lar yalan
 “Hellolar dostluğa kuruyor plan
 “Mersi”ler "sağ ol"u ediyor talan
 Vitrinlerde sızım görünür benim

 Hoca Nuri feryat bitti nihayet
 Bu sesleniş milletime şikayet
 Batı etmiş dilimize sirayet
 Bu şiirde özüm görünür benim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mehmed Akif Ersoy - Hasta (Safahat'tan)