5 Ağustos 2024 Pazartesi

Dilaver Cebeci - Şimdiki Zaman Çekiminde Bir Mahkuma Mektup

Sana bu mektubu bir gece yarısında yazıyorum

Azatlığın zirvesinde sohbete dalmış yıldızlar

Zühre bir şarkı tutturmuş Babil'den kalan

Zavallı dünya habersiz, zavallı dünya sağır

Bir Harut'la Marut bir de ben dinliyorum

Derken kayıp gidiyor yıldızlardan birisi

Bir intikam fişeği gibi saplanıyor 

                              karanlığın karnına

Senin namına yıldızları kıskanıyorum

Kimbilir kaç ışık yılı uzakta öfkeyle kollarını   

                              çemriyor yalancı fecir

İmanım gibi biliyorum vakit asılmak vaktidir

Ve Taksim gazinolarında trahomlu şairler

Mısra arıyorlar masaların altında

Kanını içiyorlar bilmeden Cennet atlarının

Ben yurdumun en sert tütününden

                                  bir sigara yakıyorum

Dumanı ciğerlerime değil iliklerime çekiyorum

Ne kadar ürkek ceylan varsa Asya çöllerinde

Domaniç yaylasında ne kadar dizginsiz at

Başlıyorlar kılcal damarlarımda koşmaya

Sıcak solukları yalarken alnımı , toynaklarını

                             hissediyorum alyuvarlarımda.                  


Sana bu mektubu evimin balkonundan   

                                            yazıyorum

Sağ elimi koyuyorum tam yüreğimin üstüne

Çankaya yokuşunda söylediğimiz marşı

                                              duyuyorum

Ulu kayalar parçalanıyor beynimin bir yerinde

Bir yerinde demirden dağlar eriyor

Atlas yelkenli gemileri unutmuş bir kaç levent

Viski kokulu bulvarlarda yavaş yavaş ölüyor

İstediğin o seccadeyi hemen gönderiyorum

Üstünde kabe resmi ve anamın duaları var

Ve bildiğin sebeplerden ben gelemiyorum

Yine biliyorsun ki sevmedim ülküden başkasını

Başı dumanlı dağları dolunayı ufukları

Bir de Çankaya rüzgara tutulmuş saçlarını

Önce Allah sonra genlerim şahit 

Sevgimi üç bin yıl sonra doğacak torunuma   

                                        yolluyorum

Trahomlu şairler doğruluyorlar 

                                        masaların altından

Parmakları fahişelerin karanlık saçlarında

Benim kalemimden kan değil süt damlıyor

Geceler boyu böyle geleceği emziriyorum

Kahrolayım sevmedim ülküden başkasını

Bir de seni çok seviyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder