Perşembe, Mart 07, 2024

Zahirüddin Muhammed Babür - Gazel (Tapmadım)



Cânımdın özge yâr-ı vefâdâr tapmadım

Köŋlümdin özge mahrem-i esrâr tapmadım


Cânım dek özge cân-ı dil-efgâr körmedim

Köŋlüm kibi köŋülni giriftâr tapmadım


Ösrük közige tâ ki köŋül boldı mübtelâ

Hergiz bu tilbeni yana hüşyâr tapmadım


Nâçâr fürḳati bile hûy etmişem n’etey

Çün vaslığa özümni sezâvâr tapmadım


Bâri baray eşikige bu nevbet ey köŋül

Neçe ki barıp eşikige bâr tapmadım


Bâbür özüŋni örgete kör yârsız ki men

İstep cihânnı munça kılıp yâr tapmadım



tapmak: Bulmak.
esrar: Sırlar.
ösrük: Sarhoş, baygın.
mübtela: Tutkun.
efgar: Yaralı.
giriftar: Düşmüş, tutulmuş, yakalanmış.
dilefgar: Yaralı gönül.
sezavar: Uygun.
hergiz: Asla.
eşik: Kapı.
örgetmek: Öğretmek, alışkanlık kazandırmak.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder