23 Temmuz 2024 Salı

Avni (Fatih Sultan Mehmed) - Gazel (İmtisâl-ü cahid-ü fillah olubdur niyyetüm)

 

İmtisâl-ü cahid-ü fillah olubdur niyyetüm
Din-i İslâm'ın mücerred gayretidir gayretüm

Fazl-ı hakk u himmet-i cünd -i ricâlullah ile 
Ehl-i küfrü serteser kahreylemekdür niyyetüm

Enbiyâ vü evliyâya istimâdum var benüm
Lûtf-i hakdandur heman ümmid-i feth ü nusretüm

Nefs ü mal ile n'ola kılsam cihanda ictihad 
Hamdülillah var  gazâya sad hezâran rağbetüm

Ey Muhammed! Mucizât-ı Ahmed-i Muhtar ile 
Umaram gâlib ola a'dâ-yı dine devletüm
  

                      *     *     *

(Niyetim Allah yolunda savaşmaktır. Gayretim yalnız İslam dininin gayretidir.

Niyetim, Allah'ın ve sevdiği kullarından meydana gelmiş olan ordunun yardımıyla küfür ehlini baştan başa kahreylemektir.

Peygamberlere ve Allah'ın sevgili kullarına güveniyorum. Fetih umudum ve gücüm Allah'ın lütfudur. 

Allah yolunda savaşmaya rağbet ederim. Nefsimi ve malımı dünyada feda etsem ne olur?


Ey Mehmed! Umarım ki devletim Ahmed-i Muhtar'ın mucizeleriyle din düşmanlarına karşı galip gelir.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mehmed Akif Ersoy - Hasta (Safahat'tan)