11 Ağustos 2024 Pazar

Lâedrî (Yazanı Bilinmiyor) - Firâknâme

Benim etmegümi tahvif idenler

Beni koyup Selim Şah'a gidenler

Hakikat rahına doğrı varanlar

Görün beyler bana nitti Selim Şah


Kaçan ana riâyet itmedüm ben

Oğul idi nihayet itmedüm ben

Bu beylikden ferâgat itmedüm ben

Görün beyler bana nitti Selim Şah


Bilürüm neslimi şehzâdelerdür

Velî mânâda hep âzâdelerdür

Cihan halkı bilür beyzâdelerdür

Görün beyler bana nitti Selim Şah


Selim Şah deyübeni virdüm adı

Şekkerden datlu idi dilde dadı

İstanbol tahtı imiş hod muradı

Muradın vermezin oğlum Selim Şah


Hayâsuzluk idüb durdun benümle

Acıtdun cismümi yavlak canımla

Ne râzın var idi Korkut Han'umla

Görün beyler bana nitti Selim Şah


Çerümle İstanbol’a gideyörürken

Dirüb beylerümü bahşiş virürken

Dahi yumuladın gözüm görürken

Görün beyler bana nitti Selim Şah


Benüm dahi boşumdaydı bu yazu

Ki yarin anda kınla terazü

O yerde kim alısar Tanrı kazi

Alam dâdumu ben senden Selim Şah


Bana yoldaş olaydı bun deminde

Kişi dâim ola ömri gamında

Hususâ kim bu birlik âleminde

Görün beyler bana nitti Selim Şah


Zebun ölüm yapışaydı etüme

Bu kandadur gele karşı karşı yoluma

Düşer miydi ya bu işler Selime

Görün beyler bana nitti Selim Şah


Ben anı halüme haldaş bilürdüm

Bunun gibi deme yoldaş bilürdüm

Oğul değül anı kardeş bilürdüm

Görün beyler bana nitti Selim Şah


Komadı hoş geçeydim pirliğümde

Elümden tahtım ister dirliğümde

Ne hakkı vardur anın begliğümde

Görün beyle bana nitti Selim Şah


Fenâ hiç kimseye bâki kala mı

Ya oğul ataya kılıç sala mı

Ya bu işler ana düşer ola mı

Görün beyler bana nitti Selim Şah

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder