13 Ekim 2024 Pazar

Köksal Cengiz (Niyâzkâr) - Bu Vatan Sahipsiz Değil

Tefrikayla içimize sızanlar,
Bilin ki bu vatan sahipsiz değil!
İçte, dışta kuyumuzu kazanlar,
Bilin ki bu vatan sahipsiz değil! 

Tarihe sorup da öğren ben kimim? 
Sırtımdan vurana tükenmez kînim, 
Düşmana celâlli, dosta sâkinim
Bilin ki bu vatan sahipsiz değil! 

Ta ezelden tanıyorum ben seni, 
Bin türlü oyunla, şaşmaz hileni. 
Sanma biter yurdum için öleni, 
Bilin ki bu vatan sahipsiz değil! 

Asıp-kesme, atıp-tutma bolcadan, 
Söyle şu kimliğin hangi locadan?
Bin bir uşak devşirsen bin kocadan, 
Bilin ki bu vatan sahipsiz değil!

Asırlar geçse de kan, aynı kandır! 
Küfre kılıç, mazlumlara kalkandır. 
Söz konusu vatan olsa volkandır, 
Bilin ki bu vatan sahipsiz değil! 

"Türk" koymuş ya Yardan'ım adımı, 
Bir düşünür, pîr atarım adımı. 
Yeter artık kaçırdınız tadımı, 
Bilin ki bu vatan sahipsiz değil! 

Sabır taşım çatladı, çatlayacak, 
Özümdeki yanardağ patlayacak, 
Öfkem kimliğimi ispatlayacak, 
Bilin ki bu vatan sahipsiz değil! 

Demirden dağları benim eriten
Benim gemileri arzda yürüten
Benim süfli hayalleri baştan çürüten
Bilin ki bu vatan sahipsiz değil! 

Çanakkale ve Milli Mücadele, 
Bir kavga vermiştim yedi düvele. 
Boşa heveslenme soysuz hergele! 
Bilin ki bu vatan sahipsiz değil!

"Arz ı mev'ûd" demiş Siyon arsızı
Koydu yüreklere tarifsiz sızı. 
Nöbette ırkımın oğulu, kızı
Bilin ki bu vatan sahipsiz değil! 

Tasmanı tutana güvenme sakın
Doğar vadettettiği güneşi Hakk'ın. 
Niyazkâr, halkımın kıyamı yakın! 
Bilin ki bu vatan sahipsiz değil!

Köksal CENGİZ (Niyazkâr) 
11.10.2024

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Orhan Şaik Gökyay - Beyan-ı Aşk